Om du driver bloggar, webbshoppar eller säljer produkter på internet på något annat sätt är det smart att använda nyhetsbrev för att öka försäljningen. Smart, snygg och genomtänkt epostmarknadsföring kan göra stor skillnad.

Använd rätt verktyg för att skapa nyhetsbreven

De flesta företag, framgångsrika bloggare och personer som driver någon slags inkomstbringande verksamhet på internet har e-postlistor. Det finns en orsak till att så gott som alla företag vill ha din mejladress och erbjuder pengar för den i form av 10 procents rabatt på nästa köp eller dylikt. Mejladresser är guld och konverterar till pengar. I alla fall om du använder mejladresserna på rätt sätt.

Först och främst behöver dina nyhetsbrev se professionella ut. För det andra måste du individualisera mejlen så att rätt person får rätt mejl. Olika erbjudanden till olika personer beroende på tidigare köp, ålder, yrke, bostadsort och andra parametrar. För det tredje måste du på ett enkelt sätt kunna analysera effekten av din epostmarknadsföring. Du kan antingen skapa dina nyhetsbrev själv eller så använder du en plattform som har alla verktyg som du behöver. Möjligheten att lyckas på internet oavsett var du bor medför att konkurrensen är stor. Du kommer spara tid och pengar genom att använda smarta verktyg som på bara några minuter hjälper dig att skapa snygga och professionella nyhetsbrev. Gå in på Ungapped och testa gratis deras verktyg för epostmarknadsföring, så kan du redan idag skicka ut nyhetsbrev som kommer hjälpa bloggen och onlinebusinessen att växa.

Nyhetsbrev med fokus

Både dina nyhetsbrev och din marknadsföringsmetod måste vara professionell och ändamålsenlig. Att bara skicka ut en massa nyhetsbrev kommer inte öka omsättningen eller ge dig fler läsare. Med Ungappeds verktyg kommer du skapa snygga nyhetsbrev som känns fräscha och intressanta att läsa. Men du ansvarar för själva innehållet, även om du kan få hjälp med hur du ska fokusera. Först och främst måste du ha ett mål med dina nyhetsbrev. Skapa relation? Få nya kunder? Behålla kunder eller sälja mer? Ofta är målet en kombination av de olika syftena. Det kan vara klokt att skicka ut olika nyhetsbrev beroende på vilken relation du har till kunden/läsaren. Med smarta verktyg kan du enkelt individualisera de olika breven och sedan med ett klick skicka det till rätt kund. Driver du en blogg bör ditt första fokus vara att bygga upp en läsekrets.

Alltid ge något intressant

Du vet hur det är: du går in på mejlen och ser raden av nya mejl. Vissa suckar du åt, andra gör dig glada. De flesta mejl känns tämligen neutrala. Dina nyhetsbrev ska helst göra dina läsare glada, eller i alla fall ge en “neutral” känsla.

För att få nöjda kunder måste du ge dem något som de verkligen önskar. Ibland kan det vara god information eller att en ny produkt som kommer att hjälpa kunderna har kommit ut på marknaden. Ny ingenjörskonst som verkligen löser problem. I annat fall satsar du på att ge rabatterande erbjudanden. Dina nya produkter till fullt pris är inte lika intressanta som dina “gamla” produkter till nedsatt pris. Kombinationen ny produkt till nedsatt pris är alltid intressant. Skicka bara nyhetsbrev som dina läsare/kunder tjänar på. Då blir du alltid intressant. Sedan bör du inte skicka ut breven för ofta. Använda de analysverktyg som du har tillgång till och analysera noggrant responsen. Genom att utveckla och förbättra din marknadsföring kommer du att kunna lyckas.